Thursday, April 21, 2011

Dude ... where's the ribbon?

OK, I'm going with these photos ... they are like the twelfth that I've taken ... and well, I'm done. I have soooo got to make some sort of camera hood. They are waaaaay too yellow. Anyway, I'm hosting this month's Secret Sister Monthly Image Swap. I picked this one partly because I was pretty sure that everyone would like it and also because Stampavie's images stamp so easily (and that's kinda important when you are stamping 45 images at a time!).

My card was a no-brainer. I wanted a darkish card with my two current favorite SU colors: Cherry Cobbler and the new Expresso. I doodled on the Cherry Cobbler with my white pen and used pop dots to raise the teddy bear again and then his face ... AGAIN! I liked it, stepped away and suddenly remembered the white organza ribbon that I challenged everyone to use. Whoops. I'm blaming the pain meds ... it is NOT senility. Yep, that's my story!

Sooo, back to the drawing board. I made THIS gate-fold card to satisfy the challenge (note to my sistahs: I ran out of the silver ribbon sending it to y'all)

Stamps: Stampavie, SU
Punches: Martha, SU corner punches, Oval Nesties
Embellishments: flowers, copics, brads, pop dots, white gel pen


  1. I love both of them and especially love your doodles. Great job on both. They are beautiful and I love those colors too. The inside of the second card is so pretty.

  2. Love them both... and your blog too!
    Your inspiring me to stop baking and decorating cakes and go back to papercrafts. ;)

  3. Joanna, i like both cards. WOW, the colors from the first are fabulous and i like how you pop up teddy´s head.
    your gate fold card is also super nice. I like the colors and how you decorated the inside. And you did a great job with that ribbon !!